Alweer 2 weekjes voorbij - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Neeta en Kelly - WaarBenJij.nu Alweer 2 weekjes voorbij - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Neeta en Kelly - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weekjes voorbij

Blijf op de hoogte en volg Neeta en Kelly

02 Januari 2015 | Sri Lanka, Moratuwa

Allereerst voor iedereen een happy NY! Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke kerst en jaarwisseling gehad! Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes op onze eerdere verhalen, leuk om te lezen.

Inmiddels zijn we alweer 2 weken hier, de tijd gaat snel! Deze week hebben ze ons dan ook lekker beloond met mooi weer, genieten dus! Afgelopen weekend zijn we naar Colombo gegaan om te shoppen en een hapje te eten bij een Italiaan. Weer even wat anders dan rijst! Dat shoppen stelde helaas niet zoveel voor. Het zou het grootste shoppingcentra van Colombo zijn met Westerse kleding, we vroegen ons al af wanneer die kleding wordt gedragen aangezien iedereen een broek/rok tot tenminste op de knie en een t-shirt met mouwtjes draagt. Uiteindelijk zijn we dus al vroeg bij de Italiaan beland en hebben we heerlijk genoten van de rust en een aantal mojitos. Zondag hebben we de trein naar het zuiden gepakt om op verschillende plaatsen wat culturele dingen te bekijken. Zo zijn we naar Kalutata geweest om de grootste gangbare Dagoba te bekijken en zijn we daarna naar Aluthgama gegaan om de grootste zittende Boeddha (56m hoog) te zien. Ook hier konden we naar binnen om de prachtige kunstwerken aan de muur te bekijken. Daarna zijn we nog naar een schildpadden opvangcentrum gegaan in Bentota. Hier worden de eieren uitgebroed en worden de schildpadjes na 3 dagen vrij gelaten in de zee. Dit doen ze om te voorkomen dat er op het strand rovers zijn die de eieren stelen en ze voor een mooi prijsje kunnen verkopen. Op deze manier zorgen ze ervoor dat de beestjes niet uitsterven en waarschijnlijk ook een beetje omdat het een mooi zakcentje oplevert voor die toeristen die komen kijken. We kregen een korte rondleiding van een half uur en mochten een aantal schildpadden vast houden, erg leuk om een keer gezien te hebben! Prachtige beestjes! Helaas werden de schildpadjes een dag later vrij gelaten, dit hadden we natuurlijk graag willen zien.

De kinderen in het Nutrition centre zijn inmiddels steeds meer aan ons gewend en beginnen ons te herkennen. We hebben ook wat meer taken gekregen zoals helpen met het wassen. We doen onze uiterste best om de namen van de kinderen te onthouden maar wat zijn die moeilijk, gelukkig hebben we nog 2 weken. Ook hebben we al wat woordjes geleerd in het Singalees, we drinken bijvoorbeeld twee maal per dag thee met koekjes (bonne en kanne).

Ook hebben we oud op nieuw gevierd, wel even anders dan hoe we dat in Nederland doen maar wel gezellig. We zijn met de bus naar Colombo gegaan en hebben daar lekker gegeten en cocktails gedronken. Ook fijn dat we even niet zoveel werden aangestaard aangezien er meer Westerse mensen zaten. We waren net voor 00.00 terug op de campus en hebben daar een kleinschalig ritueel gezien waarbij ze vuur aanstoken en wat dingen naar een Boeddha beeld brachten. Verder was er niet zoals bij ons spetterend vuurwerk maar hoorde je vooral knallen.

Morgen is het eindelijk lekker weer om op het strand te liggen, dus daar gaan we zeker gebruik van maken. We pakken de bus naar Mount Lavinia om daar bij een hotel te genieten van een lunch en hopelijk de fijne ligbedjes. Voor zondag nog geen plannen, we wachten het weer nog even af.

Inmiddels hebben we al veel verschillende dieren ontdekt zoals een hert, slang, pauwen, eekhoorns (ook in de woonkamer), kakkerlakken, apen (in de tuin), veel vogels, salamanders ook in het huis) en heel veel muggen.. Die ons nog steeds erg lekker vinden helaas. Benieuwd wat we allemaal nog meer gaan tegenkomen.

Fijn weekend allemaal, groetjes ons!

• 02 Januari 2015 - 18:22

Eef:

GELUKKIG NIEUWJAAAAR !!! (Allang gewenst maar goed doe het gewoon nog een keer hihi)

Leuk al die beestjes.... Pietje is wel schattig!
    En fijn dat het lekker weer is, dat hebben jullie verdiend :-)

Ik spreek je eigenlijk best veel dus weet ook niet meer zo goed wat ik moet typen...

Blijf foto's sturen en verhalen vertellen, zo zijn we er toch een beetje bij :-D

Lekker slapen voor dadelijk en morgen weer een fijne dag samen!

Veel liefs en een dikke X
    Miss you Kell

• 03 Januari 2015 - 00:11

Mariska:

Hoi,
    Gelukkig nieuwjaar voor jullie allebei. Had je een leuke verjaardag gehad, Kelly? Mooie foto's weer. Geniet maar lekker. Wie is de mol is ook in Sri Lanka, kunnen we een beetje mee kijken.
    Groetjes Mariska.

• 03 Januari 2015 - 00:11

Mariska:

Hoi,
    Groetjes Mariska.

• 03 Januari 2015 - 12:11

Annie:

Hoi, hoi.
    Ik ben intussen wel jaloers op jullie. Lekker weer en lekkere coctails op het strand :) zoals je me vandaag nog een foto stuurde en hier is het koud en regent het :(
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen, jullie zijn al over de helft! Geniet er nog van.

Gr Annie

• 04 Januari 2015 - 12:20

Dieuwertje Jol:

Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Ja, die apen in de tuin...ik heb in Sri Lanka geleerd die beesten met argwaan te bekijken. Als ze maar iets eetbaars dachten te zien werden ze erg opdringerig; en ze hebben gemene hoektanden. Die eekhoorntjes zijn gelukkig een stuk schattiger. Over kakkerlakken wil ik het niet hebben. Maar geloof het of niet, ik heb genoten in S.L.

• 04 Januari 2015 - 19:54

Angela:

heey,
    wat mooi die foto;s weer en een leuk verslag! wat geweldig de ervaringen die jullie mee maken!
    ook ik ben wel een beetje jaloers, vooral op de zon !
    Geniet er nog maar van , de 2 weken zijn zo om!
    en dan kunnen jullie volop weer winkelen haha.
    lieve groetjes van ons hier xxx

• 05 Januari 2015 - 16:02

Danielle De Groot:

Ha Kelly,

Op de eerste plaats nog de Beste wensen!

Ook wij hebben je gevonden,
    en zo te lezen in je verslag maken jullie het goed en heb je al heel veel gezien.
    Vooral de lokale bewoners en hun omgeving zal, denk ik, wel veel indruk maken.
    Het weer is om jaloers op te worden, dus geniet er maar lekker van.

Tot de volgende keer, groeten Danielle.

• 07 Januari 2015 - 00:05

Britt:

Leuk leuk leuk :D

• 10 Januari 2015 - 14:38

Ilse:

Hoi!

Wat een leuk verhaal! Fijn dat jullie wat meer taken hebben gekregen en ja haha ik kan het me voorstellen dat het onthouden van al die namen geen doen is! Ook fijn dat jullie er op uit kunnen gaan, dan zie je vast wat van het land en maak je weer wat leuks mee. Kleine schildpadjes vasthouden is zeker mooi, zoooo schattig!!

Liefs Ilse